26 september 2015

Dit is een schitterende editie van de jaarmarkt geworden voor onze Kring! Niet alleen was het prachtig zonnig weer op deze herfstdag, maar we hebben ook een uitzonderlijk resultaat behaald: we verkochten 58 boeken! - en nog 6 tijdschriften en 2 tijdschriftboxen - dit hebben we nog nooit meegemaakt... Andere jaren waren we al gelukkig als we zo'n 20-tal boeken verkochten, maar dit overtrof werkelijk alles. We kunnen het nog altijd niet goed geloven, het is stilaan tot ons doorgedrongen dat dit een uniek gegeven is, dat we misschien nooit meer zullen herhalen. Hoeft eigenlijk ook niet, want dit maakt het zo mooi. Dank aan al onze medewerk(st)ers, maar ook een heel grote dank naar jullie, onze trouwe leden, die ons dit resultaat hebben bezorgd!

En dan mogen we toch ook onze 7 nieuwe leden niet vergeten van deze dag, samen met 2 vaste leden, die de jaarmarkt uitkozen om hun lidmaatschap te verlengen. 9 leden erbij op één dag, opnieuw een resultaat, dat een heel goed gevoel gaf/geeft. Dit bewijst dat we toch zeer goed bezig zijn met ons heemkundig werk en een getuigenis daarvan kwam uit de mond van één van die nieuwe leden: "Ik maak me lid van jullie vereniging, omdat ik vind dat jullie zo'n prachtig werk leveren voor Gooik, via jullie tijdschriften en jullie boeken! Daarom wil ik me aansluiten bij jullie groep." Prachtig toch en wat een goed gevoel zo'n uitspraak mij (en ons) geeft! Kracht om door te gaan met ons 'werk' op zovele gebieden: uitgaven van boeken en tijdschriften, maar ook opkomen voor het Gooikse erfgoed! Dat kunnen onze orgels zijn (zie nieuw boek over 'De Gooikse orgels'), maar ook de kerken, kloosters, burchtmuren en mooie oude boerderijen, die stilaan maar zeker uit onze zichten verdwijnen, als we niet opletten.

• Aantal paginahits: 43.998.544