11 december 2015

Naar jaarlijkse goede gewoonte, ging er weer een eindejaarsdrink en een erfgoedmarkt door, georganiseerd door de Erfgoedcel PZ. Ditmaal i.s.m. de gemeente Beersel en de heemkring van Witthem, in de Lambiek in Beersel, op die vrijdag de 11de december 2015, onder het thema 'Viva de geuze'. Het was al de 5de editie, in 2014 was onze Kring de gastheer in de Schuur van de Cam.

Iedere heemkundige (of aanverwante) organisatie krijgt hier de kans om zijn publicaties of producten tentoon te stellen en eventueel te verkopen. Het is ook een mogelijkheid om in contact te komen met collega's uit de regio en die wordt zeker benut. Ook wij waren vanzelfsprekend aanwezig, met een aantal bestuursleden: Els Van der Hoeven, Veerle Maebe, Karl Desmet en ondergetekende. Ook Frans Peetermans en zijn vrouw Daniëlle waren op de afspraak.

Ook verschillende gemeenteverantwoordelijken en -ambtenaren zijn aanwezig en kunnen eens een praatje slaan met de verenigingen, die toch proberen het erfgoed uit de streek (Pajottenland en Zennevallei) te beschermen en te propageren.

Naast het officiële gedeelte, was er ook sfeermuziek gebracht door de groep Arjaun uit Roosdaal, met onze heemcollega Walter Evenepoel, hoofdverantwoordelijke voor het tijdschrift 'Rausa'. Die mannen zijn altijd voor een goed, Pajots gevoel van drinken en feestvieren. En dat is het bindmiddel voor al de mensen die die avond daar aanwezig zijn: praten over erfgoed, maar in een heel losse, ontspannen en vriendschappelijke sfeer. Dank aan de verantwoordelijken van onze Erfgoedcel PZ: Karen, Annelien, Evelien en Koen! Zij zorgen nu al een aantal jaren dat we met z'n allen tesamen werken aan erfgoed in onze streek.

• Aantal paginahits: 43.986.817