18 oktober 2019

Dit was de eerste van onze activiteiten met Bruegel als thema in dit bijzonder jaar, waar we deze wereldvermaarde schilder in het centrum plaatsen. De volgende zou de stripbeurs worden – zie hieronder – met verschillende verwijzingen naar Bruegel. Even had het ernaar uitgezien dat deze avond niet zou doorgaan, wegens te weinig belangstelling! Een goede twee weken voor het ‘banket’ hadden we slechts een 6-tal geïnteresseerden die op onze oproep hadden gereageerd, buiten onze bestuursleden en vrijwilligers. Dit was echt ontgoochelend en op een bijeenkomst met Koen Demarsin (Erfgoedcel PZ) en Hilke Arijs (spreekster) werd bijna beslist om de activiteit af te gelasten… Ikzelf drong aan op nog een paar dagen uitstel én het wonder gebeurde: de reservaties stroomden binnen en het Bruegelbanket kon echt georganiseerd worden. Gelukkig! Want het werd een mooie avond.

• Aantal paginahits: 43.729.268