Pajottenland en Zennevallei

• Een tram voor de koning - ‘t is al effe geleden... - pag. 14
  • Zuurstof voor de zennevallei - pag. 16
  • Uit in de streek - pag. 18
  • Kleine kapellen, paradijsplekjes en grote hoeven - Met de scooter door het pajottenland - pag. 20
  • 3 musea in 1 Pajottenlandpas - Ons streekverleden ruiken, zien en horen - pag. 22
  • Wie Aard zegt moet ook Bei zeggen! - Dag van de aardbei - pag. 24
  • Uitgekookte streekgerechten - pag. 26
  • Stop de tijd! - Erfgoeddag - pag. 28
  • Op dreef in Ter Rijst - Paradijsplekjes Pepingen - pag. 30
  • Onze ambachtelijke producten eenvoudig bij de consument brengen - Acht Pajotse producenten werken samen via cvba Lekkers uit het Pajottenland - pag. 34

Beschrijving

Ja, we willen graag stevig plankgas geven in het Pajottenland en de Zennevallei… maar dan vooral een gezonde portie tegengas! Naar aardgas boren is hier weinig zinvol, hoewel onze rijkdom wel degelijk in de bodem zit. Vijfduizend jaar landbouw heeft er voor gezorgd dat landschap, natuur, erfgoed en cultuur nauw vergroeid raakten in het groene Pajottenland en de blauwe Zennevallei.

Onze eigen natuur zit dan ook verweven in knotbomen, poelen, perceelsranden, hagen… Ons strafste erfgoed en cultuur: boerenpaarden, grote hoeves, kleine kapellen en de typische verhalen, klanken, smaken en kleuren van boeren-Bruegel. Maar het zit niet enkel in de bodem, het hangt ook in de lucht: het programma van dynamische culturele centra, een trendy winkelaanbod, boeiende tentoonstellingen en projecten! Met het eerste Pajottenland & Zennevallei magazine nodigen we je uit om dit bijzondere evenwicht mee te ontdekken en stevig te koesteren. Spring dus maar op dat PenZinebrommertje of trek je wandelschoenen aan en tot binnenkort… ergens onderweg.

Dubbelinterview met Alexandra Cool en Sam Dillemans, een alternatieve Toer de Geuze, een dagje de tijd stoppen, de Zenne herontdekt, de lekkerste aardbeien,...

• Aantal paginahits: 43.726.714