3 februari 2018

Het was al een tijdje geleden dat we met een aantal leden van het bestuur nog eens samenkwamen om te werken aan het archiveren van een groot aantal boeken, tijdschriften en documenten, die we via allerlei giften binnenkregen in de loop van de jaren. Het is niet het leukste werk, maar wel noodzakelijk om wat orde te bewaren in onze ‘bibliotheek’, waarvan er al een deel op onze site terug te vinden waren. Onlangs in februari was het dan zover: met een aantal bestuursleden en vrijwilligers togen we aan het werk op een zaterdagmorgen om orde te scheppen in deze berg boeken. Bedoeling was om ze via een bepaald programma in te voeren, nadat de kaft ervan al was ingescand en ze een label hadden gekregen. En het werd een vruchtbare zaterdagmorgen, want er werden toen al iets meer dan 120 boeken en tijdschriften ingevoerd met de nodige info (titel, auteur, jaar van uitgave, enz.). En een tweetal van onze vrijwilligers konden er niet genoeg van krijgen en hebben voortgewerkt in de volgende dagen, zodat zo goed als alles wat klaargemaakt was, afgewerkt is. En dat zijn er een paar honderden!

• Aantal paginahits: 43.648.393