11 augustus 2021

In deze nog rustige tijden wat activiteiten betreft, heeft onze Heemkundige Kring van Gooik ook één van de 5 ‘Culturele Zomeravonden’ georganiseerd, i.s.m. de gemeente en de Cultuurraad van Gooik. Onze activiteit ging door op woensdag 11 augustus op het terrein van Paddenbroek, met een optreden van ‘Neela’ en de Fanfare van Kester. En het werd een prachtige ‘zomerse’ avond, met meer dan 140 bezoekers voor de concerten.

Het was vooral onze medewerker Johnny Van Bavegem die zich had ingezet om deze avond te doen slagen. Hij had alle contacten gelegd en alle praktische beslommeringen in orde gebracht. In zoverre dat het voor de andere vrijwilligers van onze Kring beperkt bleef tot het opzetten van de tenten, tafels en stoelen op het terrein ’s namiddags vóór het optreden. We waren met genoeg daar om alles vlot te laten verlopen.

Dat de fanfare van Kester aanleunt bij het heemkundig aspect van deze avond is nogal duidelijk. Deze vereniging bestaat dit jaar 175 jaar, dus mochten ze niet ontbreken in deze reeks concerten. Tegelijk konden we ook nog wat reclame maken voor het te verschijnen boek over hun vereniging, opgesteld door voorzitter Willy Juwet. Het werd een knap optreden van de vele muzikanten, die zo blij waren om eindelijk nog eens ‘live’ te kunnen spelen!

Maar ook de groep ‘Neela’ heeft een Gooiks tintje. Met de zangeressen Nele Wouters (dochter van Vic en Hilde Maton – leden van onze Kring) en Saskia Ginderdeuren (dochter van Firmin en Denise Van Lierde) afkomstig uit Kwakenbeek, zat het daar op dat gebied ook goed. Zeer mooie stemmen, aangevuld door een gitaarspeler en een pianospeler. Met veel zelfgeschreven liedjes door Nele, de moeite waard!

• Aantal paginahits: 44.027.055