15 maart 2021

Zoals gewoonlijk brengen we elk jaar ons ‘Persboek’ uit, met een overzicht van alle krantenknipsels van het afgelopen jaar. Ditmaal was dat dus het jaar 2020, zoals iedereen ondertussen al weet het jaar van de coronapandemie. Dat betekende dat vanaf half maart er zo goed als geen activiteiten mochten doorgaan, niet alleen bij ons, maar over heel België. Dat betekent ook dat het aantal pagina’s van deze uitgave voor de eerste keer sinds jaren sterk geminderd is: van 450 naar ongeveer 220!

De meeste artikels zijn dus toch enigszins in verband met het virus, maar gelukkig is er toch nog wat ander nieuws te melden. Zoals over onze superveteraan-loper Eddy Vierendeels uit Oetingen, de uitgave van het boek van onze burgemeester Michel Doomst, de overname van de Leerbeekse majoretten door Bente De Ro, als opvolgster van Hilde Dermez en een fietszoektocht georganiseerd door Jo Baert. En nog veel meer…

Voor de afwerking van dit werk danken we Jean-Paul De Loecker (knippen en klaarleggen van de artikels), Linda Ameys (plakken van de artikels), Steven Sonck (informatie ophalen voor de drie registers: personen, verenigingen- en onderwerpenregisters) en Johnny Van Bavegem (verwerken van die laatste gegevens in kolommen, afwerken kaft). Dank aan iedereen voor zijn/haar deel van het werk!

En het goede nieuws is toch ook dat, omdat er minder bladzijden zijn, de prijs lager ligt. Het ‘Persboek 2020’ kost nu voor de leden slechts 15 euro, voor niet-leden 17,50 euro. Verkrijgbaar in alle gebruikelijke plaatsen in Gooik.

• Aantal paginahits: 43.974.575