Filmarchief "Het Gouden Hamertje 2008"

In de cultuurschuur van De Cam in Gooik werd de tweede editie van de DVD-filmwedstrijd Het Gouden Hamertje gehouden. De wedstrijd bekroont verschillende films over heemkundige onderwerpen. Het publiek genoot.

Guliver en Bracina hielden twee jaar eerder de dvd-filmwedstrijd boven de doopvont. Twee jaar eerder werd gestart met Guliver - Het Gouden Hamertje, de DVD-filmwedstrijd waarin de deelnemende kandidaten worden beoordeeld door een jury die bestaat uit mensen met een filmische achtergrond en mensen met een heemkundige inspiratie. De deelnemende kortfilms moeten dus handelen over erfgoed. Twee jaar geleden was dit een onverhoopt succes, en ook dit jaar was organisator André De Leener in de wolken. ? 'De zaal is al de hele dag tot de nok gevuld met enthousiaste mensen', vertelt André De Leener. 'En de vele oldtimers die de juryleden naar 't Krekelhof brachten voor de lunch waren prachtig om te zien.'? Zoals twee jaar geleden werd deze jury ook nu voorgezeten door de Brusselse cineast Julien Vrebos. Verschillende films vielen om diverse redenen in de prijzen. Na het succes van deze editie lijkt ook de toekomst van het festival gegarandeerd. In de speech net voor de prijsuitreiking wees Walter Evenepoel er al op dat de cineasten tot 2010 hebben om hun nieuwe meesterwerkjes in te zenden.? Bovendien was er ook een delegatie van Novacom, de Nederlandse organisatie van audiovisuele amateurs, aanwezig om te spreken over eventuele samenwerking in de toekomst.

Omwille van auteursrechten zijn niet alle ingezonden films hier opgenomen in de playlist.

• Aantal paginahits: 43.939.322