15 augustus 2012

Weer heel wat volk op dit jaarlijks feest vóór het gemeentehuis en op het atletiekplein. Dit was de 24ste editie van wat een tijdje geleden de Hamertjesworp was, en het was er eentje met meer dan 1000 aanwezigen. Waarschijnlijk was het de aanwezigheid van onze eigen Nina, winnares van ‘So you think you can dance’, en van de succesgroep ‘De Romeo’s’, die ervoor hadden gezorgd dat men op de koppen kon lopen. Of het nu hamertjes waren of pareltjes, er werd weer uitbundig gegrepen naar de snoepjes, gemaakt door onze eigen Wim De Broyer en zijn vrouw Sarah Neirinckx. Gelukkig wees burgemeester Michel Doomst in zijn inleiding erop dat het toch altijd de bedoeling is dat iedereen de kans krijgt om een pareltje te vangen. Zo niet zouden er soms ongelukken gebeuren door al te enthousiaste ‘vangers’. De raadsleden van Gooik wierpen de pakjes vanuit het gemeentehuis en op de ladders van de brandweerwagen en PBE-wagen zorgden de BV’s voor de verspreiding ervan.

• Aantal paginahits: 44.757.892