30 maart 2015

Wellicht op het einde van deze maand verschijnt ook ons nieuw Persboek 2014. Het wordt de 31ste uitgave van dit papieren jaaroverzicht van al hetgeen in onze gemeente gebeurde in het afgelopen jaar. Het heeft wat langer op zich laten wachten door bepaalde omstandigheden, maar het komt er zeker. Mooi gebundeld en gerangschikt op chronologische volgorde is het een hedendaags archief voor elke Gooikenaar, die nog eens rustig wil nalezen en bekijken welke personen in de belangstelling stonden, wat er op sportief gebied gebeurde, welke buurtfeesten er allemaal doorgingen, enz. Meer dan 540 bladzijden nieuws uit Gooik, Kester, Leerbeek, Oetingen en Strijland in beeld en tekst, met een 15-tal bladzijden in kleur en met verschillende registers achteraan.

Met dank aan iedereen die aan deze uitgave hard gewerkt heeft, want het is echt een arbeidsintensieve verzameling. Els Hugaerts zorgde opnieuw voor het knipwerk, Jean-Paul De Loecker ordende die knipsels en Dorien Vanderheyden plakte ze, met aanduidingen van krant en datum. Ze deed dat voor het overgrote deel, want er moest niet veel meer geplakt worden door anderen. O.a. Griet Clybouw, Luc De Visscher en vooral Wout Van der Hoeven zochten de namen op voor het persoonsnamen- en verenigingenregister. Deze registers werden digitaal gemaakt door Johnny Van Bavegem. Het Persboek 2014 kost 25 euro voor niet-leden, 22,50 euro voor leden van de Kring.

• Aantal paginahits: 44.092.587