5 juni 2016

Stilaan is ook dit - opnieuw - een echte traditie aan het worden: de belleman in zijn dorp of stad! Wij mogen fier zijn dat we in het kleine Gooik ook onze eigenste belleman hebben, nl. Wim Beeckmans. En hij kreeg het lumineuze idee om samen met André De Leener en Erik Van Snick het jaarlijkse ‘Belgisch kampioenschap van de Bellemannen’ te organiseren. Heel veel werk is er aan afgegaan in de weken vooraf, met af en toe stresserende momenten, maar uiteindelijk is het een prachtige dag geworden, met 14 gelukkige Bellemannen, 7 prachtige Bellevrouwen, een tevreden publiek, mooi warm weer en gelukkige initiatiefnemers.

Ook wij als Heemkundige Kring verleenden onze medewerking: Jean-Paul De Loecker (presentatie), Els Van der Hoeven (voorzitter jury), Frans Peetermans, Lieven Krikilion, Luc Dedobbeleer (leden van de jury) en André en Wim als spilfiguren van de organisatie (allen leden Kring!) en Erik Van Snick als de onvermoeibare medewerker.

• Aantal paginahits: 44.074.799