24 januari 2014

Het spreekwoord ‘Stille waters hebben diepe gronden’ kwam nog eens van pas, toen ik op bezoek ging bij kersverse Cultuurparel 2014, Josepha Kestens, in de Wijngaardstraat 33 in Gooik om haar officiële viering voor te bereiden. Je kan haar gerust de stille kracht noemen achter een aantal organisaties in onze gemeente, want zij is niet iemand die zo maar in de schijnwerpers loopt/wil lopen. Verenigingen zoals het Davidsfonds of het Kerkkoor in Gooik-centrum, maar ook de mensen van Ziekenzorg en de Boodschappendienst weten maar al te goed wat ze hebben aan Josepha: veel dingen zouden niet in orde zijn zonder haar! Veel moeite om haar te laten vertellen was er niet nodig, want eenmaal ze begonnen is, is Josepha een echte spraakwaterval. Een plezier om haar te interviewen! En dan nog tot de vaststelling komen dat ze een echte heemkundige is: al de info over het zangkoor en het Davidsfonds zit mooi geordend in mappen. Wat een schat aan gegevens!

• Aantal paginahits: 44.486.914