3 juni 2014

In deze digitale tijden is het steeds belangrijker om online aanwezig te zijn. De heemkringen van de regio bundelen de krachten en gaan met hetzelfde webplatform aan de slag om hun website te bouwen. Zij zullen werken met Quickersite (zie: www.quickersite.com of een voorbeeldje van onze vrienden www.rausa.be) In samenwerking met erfgoedcel PZ wordt een opleidingstraject voorzien om hier mee aan de slag te gaan. Ook andere verenigingen met een erfgoedlink zijn hierop van harte welkom. Bedoeling is om aan de hand van een aantal praktische workshops zelf op een eenvoudige manier een website voor de eigen vereniging te kunnen bouwen. Wat is er al gebeurd? Op dinsdag 3 juni ll. had er een demonstratie plaats van het platform Quickersite door de ontwikkelaar Pieter Cooreman. Deze ging door in de zolder van onze Heemkundige Kring in De Cam. Hier waren een mooi aantal kringen uit de buurt aanwezig (Liedekerke, Roosdaal, Ternat, Lennik, Bodegem, …) en er werd heel concrete informatie doorgegeven. Iedereen kon met een goed gevoel huiswaarts keren: een website maken en onderhouden lijkt al geen verre droom meer te zijn. Wat staat er nog op het programma? Er komen zeker nog twee workshops: de eerstvolgende gaat door in september 2014, de volgende waarschijnlijk begin volgend jaar. Meer info hierover volgt nog.

• Aantal paginahits: 44.493.545