28 september 2013

De meeste van onze bestuursleden waren terug van de partij op onze vertrouwde plaats (of toch ongeveer) om er een mooie dag van te maken en dat werd het ook. Niet alleen letterlijk was het een schitterende, zonnige dag: niet te heet, maar een lekker weertje, en daardoor  veel volk op gang. Maar ook figuurlijk een ‘mooie dag’ met een nooit gekende aandacht voor onze stand. Die stond dit keer echt in het teken van de problemen met de muur van de Gooikse burcht en dat hebben we duidelijk gevoeld. Bart Van Camp had een prachtige affiche ontworpen (zie foto onderaan) en die trok veel aandacht. We kregen heel veel reacties van verontwaardigde Gooikenaars, die het niet konden vinden met de beslissing om dit unieke stuk muur te vernietigen. Ook Bart was er zelf en diende meermaals van repliek. Er waren dus heel wat geïnteresseerden, speciaal in ons laatste tijdschrift met de cover en een bijdrage over die muur. Ook kwamen er mensen langs die zich spontaan aanboden om lid te worden en anderen, zodat we in totaal een 14-tal nieuwe leden konden inschrijven: een groot succes! Ook het aantal boeken (19) en tijdschriften (15) dat we verkochten was niet ‘gewoon’. Wat een steun voor onze Kring! Ook onze wedstrijd kende succes: meer dan 40 mensen namen er deel aan, maar er konden maar drie winnaars zijn: Geert De Marie (Kwakenbeek), Johan De Muylder (Terlo) en Danny Bogemans (Lenniksestraat 79A, Oetingen). Zij kregen een aantal weken later hun prijzen/prijs in ons lokaal. Al bij al een schitterende editie van de jaarmarkt voor ons, met dank aan iedereen die op één of andere manier geholpen heeft. Vermelden we toch ook dat onze twee Nederlandse leden Chris en Henriëtte Kuijken langskwamen, net als ons ex-bestuurslid André Raman, die speciaal uit Blankenberge op bezoek kwam.

• Aantal paginahits: 44.477.426