De 20e editie van de Gooikse Pijl had plaats op zondag 17 september en werd voor deze jubileumeditie omgedoopt tot de Ixina-Gooikse Pijl p/b Lotto. De startplaats bleef behouden in het centrum van Halle. De aankomstlijn lag traditioneel getrokken op de Strijlandstraat in Gooik. Tara Gins wordt de nieuwe koersdirecteur van de wedstrijd waaraan met Soudal Quick-Step, Alpecin-Deceuninck, Intermarché-Circus-Wanty, Cofidis, Team Jumbo-Visma, Team Jayco-Alula en Team Movistar zeven WorldTeams aan de start kwamen.

De Belg Jasper Philipsen heeft Olav Kooij en Dylan Groenewegen afgetroefd in een massasprint in de Strijlandstraat tijdens de wielerwedstrijd de Gooikse Pijl. Met Jasper Philipsen, Fabio Jakobsen, Dylan Groenewegen en Olav Kooij aan de start weet een wielerfan al dadelijk, dat de kans groot was dat de Gooikse Pijl op zondag 17 september, op een massasprint zou eindigen en het werd daadwerkelijk zo. In het begin van de koers probeerden enkele renners  daar een stokje voor te steken(foto), op zeker moment hadden ze meer dan een minuut voorsprong, maar het peloton kwam er aan en ze waren er aan voor de moeite op zo’n twintig kilometer van de streep.

• Aantal paginahits: 44.171.574