Er was tevens een mooie stand van het Landbouw museum De Vedderboom uit Mazenzele(Opwijk) ter hoogte van de bib in Gooik. Wie graag een aperitiefje dronk geen nood daar stond Kristof Billens van Zeno Wines ter hoogte van de Dorpsstraat samen met de voorzitter van de voetbalclub Kester/Gooik. ’s Avonds kan er nog stevig gevierd worden tijdens de Jaarmarktfuif.

De gemeente Gooik organiseerde op zaterdag 23 september opnieuw een Jaarmarkt in het centrum van Gooik. Vanaf 10 uur stonden er heel wat activiteiten voor jong en oud op het programma. Gunther De Wilde, burgemeester: “Samen met de dienst Vrije Tijd, staken we de jaarmarkt in een nieuw kleedje. We haalden een paar toppers van onder het stof en voegen daar een aantal nieuwe accenten aan toe. Op de centrale feestlocatie op de Houteman kon iedereen genieten van verschillende optredens, hapjes, drankjes. Van hieruit kon je makkelijk naar de markt wandelen met onder andere streekproducten, eten en drinken, de kermis, de kinderrommelmarkt en het kinderdorp met animatie en de kinderboerderij, het Cultuurdorp en kunst in GC De Cam. Heel wat lokale verenigingen en kinderen hadden voor een standje gezorgd zoals de Chiro meisjes uit Gooik, startdag 1 oktober belangrijk, De Heemkundige Kring met tal van boeken over de streek en nog veel meer. Ook een stand van het Vlaams Belang die nog eens hun eis van een volksraadpleging over de fusie(die er niet zal komen;red.).

• Aantal paginahits: 44.187.693