Kring van Draaiorgelvrienden

De Kring van Draaiorgelvrienden (KDV) werd opgericht in 1954. De vereniging zet zich in om belangstelling te wekken voor de draaiorgels en het behoud daarvan. Hiervoor brengt de KDV u op een leuke manier in contact met het draaiorgel. Dit doet de KDV door het organiseren van draaiorgelmanifestaties op diverse plaatsen. Op deze evenementen kunt u kennis maken met de verschillende typen draaiorgels, zoals straat-, kermis- en danszaalorgels.

Het Pierement – Voor haar leden geeft de KDV het rijk geïllustreerde blad ‘Het Pierement’ uit. Dit verschijnt vier keer per jaar. U vindt hierin zeer interessante artikelen over de techniek en geschiedenis van het draaiorgel, restauratieverslagen, belevenissen van diverse orgelliefhebbers en de mooiste foto’s uit diverse privé archieven.

• Aantal paginahits: 44.189.218